کدها و رمز های سیم کارت اپراتورها

کدها و رمز های سیم کارت اپراتورها

کدها و رمز های سیم کارت اپراتورها
کدها و رمز های سیم کارت اپراتورها

کدها و رمز های سیم کارت اپراتورها

کدها و رمز های سیم کارت اپراتورها

دیکشنری اصطلاحات اندروید

Wireless Application Protocol WAP یک پروتکل ارتباطی است که تلفن‌های همراه را قادر می سازد به سرویس‌‌ها و اطلاعات روی وب دسترسی پیدا کنند. این اطلاعات تنها توسط گوشی‌های دارای این قابلیت (WAP-Enabled) و برای دیدن موضوعاتی همچون اخبار مورد استفاده قرار می‌گیرد. WCDMA یا Wideband Code Division Multiple Access یک استاندارد تعامل هوایی است که تلفن‌های نسل سوم را قادرمی‌سازد از سرویس‌های چندرسانه‌ای و سرویس‌های دیگری که نیازمند پهنای‌باند زیادی هستند، بهره‌مند شوند

سری رازهای عمومی دوم

آشنایی با ویروس موبایل Locknut.B Locknut.B : یک تروجان مضر که تظاهر به یک patch برای گوشی های سیمبیان سرس 60 میکند. وقتی نصب شود یک ترکیب دودویی بر روی سیستم رها میکند که " critical System component " را خرد میکند. این کار باعث جلوگیری از اجرای هر برنامه توسط موبایل میشود. بنابراین علنا تلفن قفل میشود. همچنین Locknut.B یکی از انواع کبیر به نام Cabir.V را در موبایل رها میکند اما به طور اتوماتیک فعال نمیشود . . حتی اگر Locknut.B گندزدایی شود Cabir.V در سیستم باقی میماند البته به صورت غیر فعال درست مثل اینکه در یک محل اشتباه نصب شده باشد . تا کی ؟ تا وقتی که کاربر به طور دستی آن را فعال کند در این هنگام شروع به انتشار خود میکند. جزئیات محل : Locknut.B یک فایل sis میباشد که ROM را از کار انداخته و با ریشه ای نامشخص به کار خود ادامه میدهد.ای تروجان فایل های زیر را در محل های زیر ایجاد میکند : c:\system\apps\gavnor\gavnor.app c:\system\apps\gavnor\gavnor.rsc c:\system\apps\gavnoreturn\flo.mdl c:\system\apps\gavnoreturn\gavnoreturn.app c:\system\apps\gavnoreturn\gavnoreturn.rsc c:\system\apps\gavnoreturn\gavnoreturn_caption.rsc بعضی از فایل های رها شده حامل فایل تکس است که نویسنده تروجان اینچنین نوشته است : Spreading in MMFpatch.sis اساس کار این تروجان رها کردن فایل های فاسد است که باعث ناتوان کردن موبایل در اجرای برنامه ها میشود. Disinfection : فایل های نامبرده را حذف کنید.

سری رازهای عمومی دوم

دو ترفند کوچک پیرامون گرفتن عکس در گوشی iPhone همان طور که می‏دانید گوشی iPhone یک گوشی لمسی است. حال فرض کنید قصد دارید در حالی که گوشی در دستانتان است از خودتان عکس بگیرید. مشخصاً مانند سایر گوشی‏ها دکمه‏ای وجود ندارد که شما پس از چرخش 180 درجه‏ای گوشی بتوانید آن را بدون نگاه کردن لمس کنید و از خودتان عکس بگیرید. در نتیجه ناچارید روبروی یک آینه قرار بگیرید یا شانسی و با آزمون و خطا آیکن عکس‏برداری را بر روی صفحه لمس کنید. اما با استفاده از ترفند ساده‏ای که برای‏تان بازگو خواهیم کرد می‏توانید بدون این دردسرها از خودتان عکس بگیرید و دریابید که افکار شرکت اپل تا کجا پیش رفته است. همچنین قصد داریم به معرفی ترفند کوچک دیگری در زمینه گرفتن عکس در آی‏فون بپردازیم که با استفاده از آن می‏توانید از خود صفحه نمایش گوشی عکس بگیرید. دقیقاً چیزی مشابه با عملکرد دکمه Print Screen کیبورد در کامپیوتر. چگونه وقتی گوشی در دستمان است از خودمان عکس بگیریم؟ برای این کار ابتدا در منوی اصلی گوشی وارد Camera شوید. حالا با انگشت خود (ترفندستان) آیکن دوربین که جهت عکس‏برداری استفاده می‏کنید را لمس کنید، اما انگشت خود را رها نکنید. اکنون گوشی را 180 درجه بچرخانید و پس از این که لنز دوربین گوشی را روبروی خود قرار دادید، در این زمان انگشت خود را رها کنید تا عکس گرفته شود. چگونه از صفحه نمایش گوشی عکس بگیریم؟ برای این کار در هر محیطی از گوشی که هستید ابتدا دکمه Home را بگیرید. سپس (ترفندستان) بدون رها کردن این دکمه، دکمه Power را بگیرید و در نهایت هر دو دکمه را با هم رها کنید. خواهید دید که از صفحه عکس گرفته میشود. تصویر مذبور در Photos > Camera Roll ذخیره خواهد شد. لازم به ذکر است منظور از دکمه Home، دکمه دایره شکل موجود در پایین گوشی و منظور از دکمه Power، دکمه موجود در بالای گوشی است. آی‏فون تنها همین دو دکمه را دارد. این ترفندها بر روی iPod Touch نیز عملی خواهند بود.

آموزش ویندوز ایکس پی(winXp)

اجرای برنامه های ناسازگار قدیمی بر روی ویندوز ممکن است شما نیز برنامه ها و نرم افزارهای خاصی را داشته باشند که تنها بر روی یک سیستم عامل قدیمی مثل DOS و ویندوز 95 قابل اجرا هستند. اما آیا میدانید چگونه میتوان این برنامه ها را بر روی ویندوز XP نیز اجرا نمود؟ در ویندوز XP قابلیت جالبی وجود دارد که با استفاده از آن میتوانید برنامه مورد نظر را جوری تنظیم کنید که گویی با یکی از سیستم عاملهای قدیمی در حال اجراست! بدین منظور: بر روی فایل اجرایی برنامه قدیمی و ناسازگار، راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید. در پنجره باز شده به تب Compatibility رفته و از این قسمت نام سیستم عاملی را در آنجا می توانستید برنامه را اجرا کرده و با آن کار کنید را انتخاب کنید. سپس OK کرده (ترفندستان) و از آن خارج شوید. حال برنامه را اجرا کنید. احتمالأ برنامه اجرا خواهد شد. در صورتی که مشکل شما همچنان وجود داشت و با این کار نتوانستید آن را حل کنید لازم است تغییرات دیگری را نیز امتحان کنید تا به نتیجه دلخواه برسید. اگر تمام تلاش های شما با شکست مواجه شدند تنها یک راه حل دیگر در اختیار دارید و آن استفاده از Application Compatibility Tookit است. این ابزار در CD ویندوز XP قرار دارد. برای استفاده از آن باید در ابتدا CD ویندوز XP را در CD-ROM قرار داده و به سراغ پوشه Support tools بروید حال باید برنامه Act20.exe را اجرا کنید. این ابزار حمایتی، تمامی تغییراتی که لازم است برای سازگاری یک برنامه داده شود تا بدون اشکال اجرا شود را در سیستم اعمال می کند پس از طی این مرحله دیگر مطمئن باشید که هیچ برنامه ای غیر قابل استفاده در ویندوز XP نیست.

آموزش ویندوز ایکس پی(winXp)

بازبابی فایلهای معیوب سیستمی با استفاده از ترفندی که هم اکنون به شما معرفی خواهیم کرد میتوانید بدون استفاده ازنرم افزار خاصی فایل هایی که در ویندوز XP شما دچار مشکل شده اند را به طور کامل بازیابی کنید و فایلهای سالم را به طور اتوماتیک جایگزین فایلهای معیوب نمایید. بدین منظور: از منوی Start وارد Run شده و عبارت cmd را وارد نموده و Enter بزنید تا وارد محیط Command Prompt ویندوز شوید. سپس (ترفندستان) دستور زیر را وارد نموده و Enter بزنید (دقت کنید به جای درایو C، درایوی که ویندوز شما در آن نصب است را وارد کنید): cd C:\WINDOWS\system32 اکنون دستور زیر را وارد نمایید: sfc /scannow در این لحظه از شما درخواست میشود که CD ویندوز XP را درون درایو قرار دهید و بعد دکمه Retry را فشار دهید. پس از اینکار، برنامه تمام فایلهای سیستمی شما را چک میکند و به طور اتوماتیک فایلهای معیوب را تعویض مینماید.